Aktualności Dodano: 02 listopada 2022

Pierwsze kroki w realizowaniu projektu biżuterii

Data rozpoczęcia: 2022-11-02
Data zakonczenia:

W pracowni jubilerskiej Weroniki Walenciak powstały już pierwsze moodboardy - tablice inspiracyjne, które będą mogli Państwo wkrótce zobaczyć na żywo podczas wystawy.
 
Praca nad moodboardami ułatwiła uczestnikom stworzenie wizji projektu biżuterii, a także podjęcie decyzji z jakiego materiału będzie wykonany obiekt biżuteryjny i jakie będzie pełnił on zastosowanie. Wielu uczestników kursu podjęło decyzje wykonania biżuterii z własnego materiału – przetopionego srebra lub też złota. Każdy uczestnik kursu ma zupełnie inny pomysł na biżuterię. W pracowni czuć różnorodność pomysłów, co świetnie dowodzi tego, że każdy uczestnik tworzy to co jest dla niego interesujące i autentyczne z jego sylwetką twórczą.
 
Biżuteria sensoryczna, która była punktem wyjścia do zaprojektowania swojego własnego produktu, pobudziła uczestników na wielu płaszczyznach. Dzięki czemu powstają obecnie prototypy bardzo niszowej biżuterii, której na rynku nie ma lub pojawiają się w znikomych ilościach  – jak na przykład biżuteria zapachowa, biżuteria z elementów z recyklingu, biżuteria z elementami roślinnymi czy też biżuteria kinetyczna.
 
Z kolei biżuteria casualowa natchnęła uczestników kursu do poszukiwań w obszarze biżuterii narracyjnej i biżuterii wykorzystującej kamienie naturalne. Dużym obszarem inspiracji okazały się najnowsze pokazy mody – uczestnicy wykorzystali zdjęcia z catwalków do wykonania swoich moodboardów.
 
Na ostatnich zajęciach rozpoczął się już etap prototypowania. Uczestnicy zaczęli pracować w skali 1:1. Po raz pierwszy zetknęli się z podstawowymi narzędziami jubilerskimi, takimi jak: piłki włosowe, gesztelki, szczypce, pęsety, palniki, lutówki, nożyce do blachy, pilniki – zarówno iglaki jak i diamentowe, trzpienie miarowe, rygle, młotki, a także z maszyną do polerowania na specjalnych tarczach polerskich. Część uczestników wykonała już samodzielnie obrączkę, wyszlifowała swój przetopiony materiał i ukształtowała blachę zgodnie ze swoim projektem.


Uczestnicy wyszli z zajęć z nowymi umiejętnościami związanymi z obróbką metalu, pracą w żywicy poliuretanowej, a także rozwinęli w sobie język projektowy – zdolność kreacji pomysłu za pomocą szybkiego szkicowania.
 
 
Na kolejnych zajęciach uczestnicy będą mieć okazję poznania jeszcze inne narzędzia do obróbki metalu, a po zakończonej fazie prototypowania czeka ich finalna realizacja projektu z dużą dbałością o detal.